sexta-feira, 10 de fevereiro de 2012

Exegesis


The exegesis of the term derives from the Greek word "exegesis" which can mean the presentation, description or narrative as explanation and interpretation. How can we understand the etymology exegesis literally as "eject". Therefore, the use of exegesis allows the student of theology of the biblical texts to extract its meaning, despite the distance and time differences and cultural space that separate us.

           
To support the foundation of the interpretation using hermeneutics as a method of biblical exegesis. The word "hermeneutics" comes from the Greek verb "hermeneuein" whose meaning is the same as exegesis, or "play." However, it should be clear differentiation between a term and another. Biblical hermeneutics means that the principles governing the interpretation of texts, exegesis describes the steps or steps that conform to their interpretation. In summary, the current rules of hermeneutics and exegesis is the practice of these rules.

           
Another concept commonly recognized in the academic world is the difference between the scholar and exegete. The "researcher" is one who has experienced the biblical texts, applies the tools of reading and interpretation of often teaches and transmits its "opinion" or "personal experience". The "exegete" by contrast, is that in addition to being knowledgeable of biblical texts, applying the tools of interpretation and shows exactly what "the text says" and not what you "think" or "think".

           
Faced with these concepts and to avoid the "fallacies" - superficial or erroneous interpretation of the Bible - This test shows the way forward in the use of performance tools for the implementation of sound exegesis.
TASKS of exegesis


En el context of theological exegesis la la la atención falls on Interpretation of these modes formales de la explicación that al pueden apply biblical text. UWE Wegner (2001), divide them tareas de la exegesis principales en three aspects: primer en place - Redescubriendo el pasado Bible, for which it es nuestro tiempo entendible to, en Second - Understand that it intención text tenia el en su origen y, en tercer place - El check in the sense that these doctrinal Opciones y se puede apoyar biblically ethical el día of hoy. He here algunos examples:
A "¿Quién puede be saved?" Leemos en Mateo 19.24-25 that "s bad ... easy that camel un pase por el ojo de una Aguja that un-rich kingdom from en el Dios Al Esto oir, los disciples asombraron en gran manera y dijo: ¿Quién puede. be saved?
¿How to explain el asombro them disciples of Jesus say cuando la Difficulty del hombre de la Salvacion rich? En ese when her current theology enseña that her wealth was Manifestación una de Dios de la benevolence. If this is you rich, that son bendecidos by Dios in casi saved, Entonces, ¿quién podra be saved? Why so much, el pasado rediscover biblical es mejor se puede explain that to understand it admiración y sus disciples.
2 "¿Cual es la relación con el dew of Hermon a la Unión?" Beads 1. "'Oh, Cuan Cuan delicious es bueno y los hermanos live together ... How Armonía en el dew of Hermon, which desciende them on lots of Sion: Because alli ships bendición Jehovah siempre y life (Psalm 133) ..
Si la conocen in geography de la Bible, in the entiende el brillo this mensaje. En la tierra Yerma Palestine, dew el es un sign of life y las guarantees, despite the lack of de la lluvia, una buena Cosecha. El del psalm verse three cuestión muestra en una situación y el de la geography climate of Israel. Hermosillo is encuentra en la frontera y northeast of Israel is cubierto de nieve by ella es una debajo of plain con small hills. This región y es muy dry desierto lives constantly.
En ciertos moments, al owed heat, el hielo derrite peak is Hermon, ya that derrite gotea abajo de la montaña, for them that it fuentes del Jordan overflows. Con el de la producción deshielo of hielo y el agua al expone to heat up to forman las nubes convirtieron lluvia en. Cuando la tierra y la lluvia riega el agua en el Desierto, las Semillas y Raices them that alli Están empiezan to sprout.
Why so much, it disappears dryness y la tierra y turns out to be productive "bendición" y "life" Vuelve to order. Y así es el Psalmist compares to La Union from el hermanos as dew of Hermon. Y debe that it be understood. Si bien y no es la unidad love it bendición el Señor del siempre is present. La Unión Fraternal debe be like this dew of Hermon, debe be transformative. Actitud tiene una refreshing to see Restauración con la de las relaciones that habían muerto; desiertos verdaderos, pero cuando es el touched by brotherly love, converted en y green flowers.
Understand it intención del text

  
a) "¿If Zaqueo was un ladrón?" En Luke 08.19, leemos: "si he hecho en something bad to nadie, el devolveré cuádruplo."
De acuerdo con la traducción en portugués nadie puede decir el publican who was un Zaqueo ladrón because it conjunction "you" s parole. Sin embargo, el exegete, to check the text el Griego Discover all that el Griego "i" must prepared traducido as "ya" or "ya" instead of her word "you". In this mode, exegetically, we can say that Zaqueo was corrupt.


b) "¿Jesús Malos modales encouragement to them?" Y transmiten in stock, Alforja ni, ni calzado; saludar to y nadie por el camino "(Lc10.4).
Estos in terms deben dogmatizadas be Jesus to her practice of la mala educación. Jesus in estaba enseñando. Turns out greetings to them as it extends. En resumen was necesario to tilt slightly el cuerpo hacia adelante, con su mano en el pecho derecha izquierdo. Why so much, it enseñanza of Christ comes to redeem it here el tiempo, "... la noche cuando nadie puede Viene Trabajar" (Jn 9.4b).
Comprobación y de las bases ethical doctrinal
a) "in Las mujeres en la iglesia pueden hablar?" In 1 Corinthians 14.34-35 to Lee: "las mujeres deben remain en silencio en las iglesias, because if the les permitió hablar, bell Esten sujetas as dice también la ley. Y quieren you learn to ask en la casa the husband because su una mujer es disgraceful that Hable en la congregation. "
Using 1 Corinthians 14.34-35, puede un scholar argued that deben siempre las mujeres en la iglesia remain silent. El exegete, sin embargo, we find that this argument basado en es un un tratamiento de la selective evidence, such as Pablo dice before three chapters, bajo las mujeres ciertas condiciones pueden hablar en la iglesia (1 Cor 11:2-16). Así, según Carson (1999) el requirement of silence for the refleja las mujeres con un conflict incompatible 1 Cor 11.2 to 16, where we see that certain en condiciones, lets pray y las mujeres prophesy, because silence is mentioned en el 1 Corinthians 14.34-35 el is limited by the context: debe mantenerse la la mujer en la calm evaluación prophecies of them, a la that context is refiere el, lo contrario, estarían asumiendo role el de la de la autoridad doctrinal congregation.
Methods exegesis
Los más popular methods son them fundamentalists, structuralist, and historical-critical. If presenta un resumen estos of each one of three methods:

El a fundamental method
If originó en los U.S. despues de la Primera Guerra Mundial. Su goal was to safeguard heritage el Orthodox, Protestant against critics escépticos y de la liberal theology. This method Tiende an absolute literal meaning el de la Bible.
Su positive es la seriedad con la that it faces revelación de Dios de la Biblia infalibilidad, el nacimiento virgin of Christ, bodily resurrection la, la la historicidad expiación sustitutiva y de los milagros.

El historical-critical method
If you use on all for diachronic el análisis de la Bible. Surgió as una de la critique allegorical Interpretation de la Biblia en la Edad Media for, on the whole, su una deepening of literal meaning. Trabajar con las fuentes historical evolución it comes to following them in different historical stages that these formaron fuentes.
El method is characterized by y be rational argument. UWE Wegner (2001) citing them basic principles that rigen Troeltsch historical analyzes three supuestos principales en: la critique, y correlación analogy. La aplicación estos supuestos of the y las Tradiciones biblical theology, implies una revolución en nuestra thinking about Antiquity y la la Edad Media.
 
STEPS exegeticalThe exegetic
al steps used in this paper belong to the "Historical-Critical Method" and has as a bibliographic database of the Manual Methodology UWE Wegner (2001).In a simplified form these steps may be restricted to the number eight. These eight steps must be taken within a biblical text. However, we bring the exegetical analysis with examples of diverse texts, merely by way of illustration.NOTE: THESE exegetical y otros pasos Asuntos is discuten y en las conference symposia of theological de la educación CCA-CGADB. See el menu "Schedule" of this site, Unite with registrarse y nosotros.


References


http://www.e-cgadb.com.br/index.php?option=com_content&view=article&id=17:exegese-do-novo-testamento&catid=2:artigos&Itemid=9
 

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